Profilaktika - geriausias gydymas

piramide

Skubėjimas, nuolatinis stresas, netinkama mityba, milžiniškas darbo krūvis – šiuolaikinio žmogaus kasdienybė, kurioje turime vis mažiau ir mažiau laiko atsigręžti į savo sveikatos problemas ir pavojingus organizmo mums siunčiamus ženklus. Manote, neįmanoma suderinti milžiniško gyvenimo tempo ir sveiko gyvenimo būdo? Siūlome išeitį!

Viena patarlė sako: „Žmogus gyvena vieną amžių, o jo geri darbai – du amžius.“ Kalbant apie sveikatą, tai reikštų, jog imdamiesi gerų darbų savo sveikatos labui ir nuosekliai rūpindamiesi savo organizmo būkle, ne tik jausimės puikiai ir išvengsime įvairių ligų, bet taip pat prailginsime produktyviai, o svarbiausia – sveikai pragyventą amžių. 

Ilgametė VšĮ Šiaulių reabilitacijos centro (ŠRC) darbuotojų patirtis padeda suvokti, koks sudėtingas ir fiziologine prasme unikalus darinys yra žmogaus organizmas, todėl normalu, jog organizmo siunčiami ženklai paprastam, milžinišku šiuolaikinio gyvenimo tempu gyvenančiam žmogui dažnai būna sunkiai suprantami, o kartais net nepastebimi. Dėl šios priežasties daugelis pacientų sveikata susirūpina ne tada, kai dar padėtų profilaktinės priemonės, o tik tada, kai problema įsisenėja ir gydymas tampa daug sudėtingesnis ir ilgesnis. 

Atsižvelgdamas į šiuolaikinio gyvenimo būdo keliamus iššūkius, ŠRC kolektyvas didelį dėmesį teikia ne tik tradicinei reabilitacijai, tačiau ir paslaugoms, susijusioms su ligų prevencija. Kas yra ta ligų prevencija? Tai yra meilė sau, pasireiškianti kaip bandymas visais įmanomais būdais užkirsti kelią ligai ar sveikatos sutrikimo paūmėjimui. 

Patartina pradėti nuo poilsio ir darbo režimo sureguliavimo bei dėmesio mitybai. Įrodyta, kad nuolatinis miego trūkumas gali sukelti cukrinį diabetą, infarktą, širdies ligas ir netgi nutukimą. Lietuvos miego medicinos draugijos prezidentės prof. Vandos Liesienės teigimu, statistika byloja, kad vidutiniškai žmogui reikia 7 valandų miego. Taip pat labai svarbu sureguliuoti mitybą: mažiau valgyti riebaus maisto, vengti alkoholio, nerūkyti. Patartina daugiau valgyti daržovių ir vaisių. Pasaulio sveikatos organizacija (PSO), apibendrinusi mokslinius duomenis apie mitybos ir sveikatos ryšį, parengė sveikos mitybos piramidę, kurioje nurodoma, kokių maisto produktų reikėtų vartoti daugiau, o kokių mažiau, kad ilgiau išsaugotume sveikatą:

piramide

Tačiau būtina atsiminti, jog vienas pagrindinių raktų ligų prevencijai yra reabilitacijos procedūros. Centras siūlo platų spektrą procedūrų pacientams, norintiems užkirsti kelią įvairiems sveikatos sutrikimams ar ligos paūmėjimui. Tai itin aktualu šiuo metų laiku, kai trumpėjant dienoms ir šąlant orams susiduriame ne tik su fizinėmis, bet ir su psichologinėmis sveikatos problemomis. Žiemos depresijos išvengti padės Negyvosios jūros klimato ir spalvų terapija, šviesos terapija, gydomasis masažas, šaltuoju metų laiku kraujotaką suaktyvins gydomoji mankšta, kompresinė terapija, infrasauna. Problemiškas organizmo funkcijas atstatyti padės akupunktūra, hidroterapija, peloido terapija bei daugelis kitų siūlomų paslaugų. 

Atsiranda vis daugiau pacientų, išdrįstančių centro duris praverti dar neprasidėjus labai rimtoms ir neatstatomoms sveikatos problemoms. Bendraudami su lankytojais pastebime iš lėto vykstančius pozityvius pokyčius. Žmonės pamažu pradeda suvokti, kad sveikata yra brangiausias turtas ir pats laikas šiuo turtu pasirūpinti tada, kai organizmas dar pajėgus, emocinė būsena gera ir nusiteikimas tinkamas. „Dirbu sėdimą darbą. Pajutau, kad pradėjo skaudėti nugarą, o ypač pečių srityje. Po kelių apsilankymų mankštose, kurias vedė kineziterapeutas Justinas, nugaros skausmai labai sumažėjo,“ – sako pacientė Renata. 

Į pagalbą patariant ir identifikuojant galimai problemiškas organizmo sritis nuolat skuba ŠRC gydytojai specialistai. Atsakymais į įvairius klausimus bei ligų profilaktikos patarimais čia dalinasi aukštos kvalifikacijos fizinės medicinos ir reabilitacijos, chirurgijos, homeopatijos bei refleksoterapijos gydytojai. Akivaizdu, jog vien informacijos apie sveikatą ir sveiką gyvenseną nepakanka. Apčiuopiamą naudą pajusime tik pritaikę savo žinojimą praktiškai. Todėl mylėkime save, rūpinkimės organizmu ir išdrįskime praverti mūsų įstaigos duris, kai dar galime išsaugoti sveiką, puikiai funkcionuojantį organizmą ir išvengti nepataisomų sveikatos sutrikimų. 

Palikite atsiliepimą